Recordsetfuncties

Inleiding

Om snel de juiste records weer te geven zijn er tal van mogelijkheden. En u hoeft nooit zelf moeilijke en tijdrovende query's samen te stellen met het risico dat die een verkeerd resultaat geven.

Wat zijn recordsetfuncties?

Recordsetfuncties zijn door Office Programs ingebouwde en voorgeprogrammeerde functies, waarmee u supersnel een bepaalde set records ophaalt. Dit bespaart enorm veel tijd omdat uzelf geen lastige query's hoeft samen te stellen en ze geven altijd een correct resultaat. De sets worden direct op één of meerdere velden gesorteerd en/of gefilterd. Indien van toepassing wordt zelfs de gehele onderliggende bron gewijzigd om de records tot een bepaalde set te beperken (dat is anders dan filteren). Gewoon klikken en de functie doet het werk voor u.

  • Bij maatwerk applicaties kan elke gewenste recordsetfunctie worden ingebouwd.
  • U heeft meerdere overzichten op dezelfde locatie.
  • Elke recordsetfunctie heeft een naam zodat u direct herkent welke records de functie zal weergeven.
  • Indien zinvol staan veldnamen tussen haakjes achter de naam van de recordsetfunctie. De reeks desc is toegevoegd bij aflopend, en ook alleen indien belangrijk.
  • Wanneer geen sorteervolgorde wordt aangegeven, is die zoals de vorige in de lijst van het menu.

Voorbeeld van het menu Recordsets met recordsetfuncties voor specifieke locatie.


Voorbeeld van het menu Perioden met snelle recordsetfuncties voor een periode.